TAKARÍTSA MEG A SZÁLLÍTÁSI DÍJAT! Nálunk a kiszállítás ingyenes!
[email protected]
+36 706281715
Telefonos szaktanácsadásunk hívható: hétfő-péntek 9.00-15.00 óráig
Pénznemet Zárja be a
0 0 Ft
Az Ön kosarába eddig még nem került semmi
Kezdőlap Blog Alvásról Ideális alvás télen

Ideális alvás télen

Bizonyára mindannyian ismerjük az a kellemetlen érzést télen, amikor sötétben ébredünk reggel, munkába megyünk, és gyakran sötétben térünk haza. Gyakran úgy érezzük este 5 órakor, mintha már éjfél lenne. Ennek az időszaknak megvannak a maga sajátosságai, amelyeket jó tudni és felkészülni rájuk.

A téli időszak általában mindenki számára megterhelő, szervezetünk nehezen viseli a napfény hiányát. Hideg és sötét van heteken keresztül, hiányzik a napsütés, és a lustaság és fáradtság érzése eluralkodik rajtunk. Soszor érzi azt, hogy medve módjára bebújna a takaró alá egész télre, hogy aztán tavasszal frissen felébredjen? Adunk néhány tippet, ami megkönnyítheti a téli pihenést, minél jobb minőségű alvásban lehessen része. Minden reggel kellemesebben kelhet, ezáltal könnyebben elviselheti a téli hideg és sötét esték depressziós időszakát.

Fényforrások a hálószobában

A fény nagy hatással van az alvás minőségére. Ha lakásunk forgalmas utcában található, ahol sok utcai lámpa világít közvetlenül az ablakba, mindenképpen jó ötlet, ha redőnyökkel vagy egyéb sötétítő elemekkel szereljük fel a szobát, és minden este besötétítünk. A sötétség felkészíti a testet az alvásra, ezért nem szabad, hogy az utcai lámpák fénye zavarjon minket éjszaka. Ha azonban olyan csendes környéken lakunk, ahol az utcáról beszűrődő fény nem zavaró, ne húzzuk be a redőnyöket. Így reggel könnyebben ébredünk a természetes homályban.

Ne feledkezzen meg az elektronikus eszközökről és az intelligens technológiákról sem. Ha a hálószobában LED-ek, világító ébresztőóra, vagy olyan készülékek találhatók, mint pl. TV és számítógép, amelyeknek általában van egy kis piros jelzőfényük, amely kikapcsolt állapotban is világít, ez zavaró tényező lehet. Lehetőség szerint helyezze át őket egy másik szobába. A hálószobának sötétnek és csendesnek kell lennie. Még egy olyan apró részlet is, mint a laptop másik szobába költöztetése, megmentheti Önt az alvásproblémáktól.

Egy egész cikket szenteltünk a képernyők kék fényének káros hatásáról, amelyet itt olvashat.

Az alvás hossza

Általánosan elfogadott tény, hogy az egészséges felnőttek ideális alvásideje körülbelül napi 8 óra. A szakértők által végzett kutatások leggyakrabban ezt az

alvásidőt tartják ideálisnak, bár vannak már olyan tanulmányok, amelyek azt állítják, hogy egy órával kevesebb alvás is elegendő lehet. Azonban az természetesen személyek szerint változhat. Egyesek számára 6 óra alvás elegendő ahhoz, hogy kipihentnek érezzék magukat, míg másoknak sokkal több alvásra is szükségük lehet. Legtöbbször az alvás minőségét egyéb körülmények, pl. a fizikai és mentális állapott is befolyásolják. Ha azonban az alvás ideje nagyon hosszú és reggel mégsem érzi magát kipihentnek, érdemes elgondolkodni azon, hogy min lehetne változtatni. Például megfelelő matracon alszunk?

Rendszeres napirend


 

Az rendszeresség egész életünkben fontos tényező. Gyakran megoldja az alvás hosszával kapcsolatos problémákat. Alkalmazzon egy Önnek megfelelő napi rutint, és tartsa magát hozzá. Meglátja majd, hogy idővel alkalmazkodni fog a teste igényeihez. Próbáld meg elkerülni a hétvégi késői lefekvést, és nagyjából ugyanabban az időben keljen fel a hétvégén is mint a hétköznapokon, még akkor is, ha éppen szabadnapos. Még ha csábító is a kilátás egy ágyban töltött, átlustálkodott vasárnapra, próbáljon meg ellenállni, és ne zavarja meg a teste által meghatározott ritmust. Ez megkönnyíti a mindennapos felkelést.

A megfelelő matrac kiválasztása

Mint már említettük, a matrac minden évszakban fontos szerepet játszik az alvás minőségében. Természetesen mindenkinek másak az idényei. Fáj a háta alvás közben? Szereti a keményebb párnát, vagy inkább egy puha párna a kedvence? A memóriahab megfelel Önnek? Ezek mind fontos szerepet játszanak matracvásárláskor. A minőséggel együtt jár a kényelem is, ami annyit jelent, hogy kipihenten ébredünk, és egész nap jól érezzük magunkat. Szakértőink segítenek Önnek, hogy kiválasszák az Ön igényeinek legmegfelelőbb megoldást.


 
Ez az oldal sütiket használ, hogy növelje az Ön felhasználói élményét.