vissza a cikkek listájához

Nyári utazás, hogyan készüljünk fel az időeltolódásra

A nyári hónapok általában az utazással és a kirándulassal kapcsolatosak. Távolabbi desztinációkban nehéz kihívás várja önt, ez pedig az időeltolódás, mellyel szervezetünk eléggé nehezen birkózik meg. Az alábbi pár tipp segíthet önnek.

Érdekes módon úgy érrezük, hogy a nyugat felé tartó utak fárasztóbbak mint a többi. Ezért, ha pédául az Amerikai Egyesült Államokba készül, szervezete fáradtabb lesz, mint ha úti célja Oroszország lenne. Hosszabb útra készül?

Nyári utazás vagy időeltolódás

Az időeltolódás tünetei

Természetesen majd teljes fáradtság gyötri. Napközben aludna, az éjjel közepén már felébred. Fejfájás és gyomorpanaszok is ingerelhetik. Vigyázni kell a dehidratációra is, mivel nem érezheti szükségét annak, hogy pótolja a folyadékot szervezetében. Alvásproblémák még a hazajövetel után is zavarhatják. Hogyan lehet megbirkózni az időeltolódással, hogy élvezze az egészséges alvást a vakáció alatt és után is?

Utazás közben pihenjen

Próbálja meg az egész utat átaludni. Vegyen magához egy kényelmes párnát és szemmaszkot, mely minimálisra csökkenti a fényt, így majd jobban tud aludni. Ha már az alvás nem megy, járjon egyet a repülőben, mozgassa meg az izmait, ezzel is felgyorsítja a vérkeringését, ez pozitívan hat majd az alvására.

Próbáljon meg ellenállni a napközbeni alvásnak

Annak ellenére, hogy éppen most érkezet meg az úti céljába, de más kedve sincs csak aludni, próbáljon meg ébren maradni. Próbáljon meg hozzáigazodni a helyi időhöz. Tehát, ha délután érkezik meg, próbáljon meg a kora esti órákig ébren maradni, ezáltal tovább alszik majd, és a teste automatikusan hozzászokik az időeltolódáshoz.

Próbálja meg lemásolni a helyiek szokásait

Igazodjon a helyiek szokásaihoz. Ha ők esznek, egyen ön is, ha ők alszanak, feküdjön le ön is. Ha ön például New Yorkot választotta úti célnak, melyikről közismert, hogy a város mely sosem alszik, nincs értelme lefeküdnie korán, mivel a város fényei úgy is zavarni fogják.

További ötleteket az időeltolódással kapcsolatban cikkünk második részében olvashat - Nyári utazás vagy időeltolódás 2.


Utolsó cikkek

A testünk soha nem alszik! Mi történik testünkkel alvás közben?

Testünk viszont nem teljesen alszik, mint ahogy azt tévesen gondolnánk. Mi is történik a testtel az éjszakai pihenés során?
többet olvasni

Milyen hatással van a sport az alvásminőségre?

Az alvás alapvető fiziológiai szükséglet, amely során regenerálódunk, ellazulunk és feltöltődünk. A hosszan fennálló alváshiány rendkívül negatívan hat egészségünkre és fizikai állapotunkra. Azt is elmondhatjuk, hogy az alvás sportteljesítményünket is nagyban befolyásolja.
többet olvasni