vissza a cikkek listájához

Nyári utazás, vagy hogyan az idő eltoóldásra

A nyári hónapok általában az utazással és a kirándulassal kapcsolatosak. Távolabbi desztinációkban nehéz kihívás várja önt, ez pedig az idő eltolódás, melyell szervezeütnk eléggé nehezen birkózik meg. Az alábbi pár tipp segíthet önnek.

Érdekes módon úgy érrezük hogy a nyugat felé tartó utak fárasztóbbak mint a többi. Ezért ha pédául az Eggyesült államokba készül, szervezete fáradtabb lessz mint ha uticélja Oroszország lenne. Hosszab útra készül?

Nyári utazás vagy időeltolódás

Az idő eltolódás tünetei

Természetesen majd teljes fáradság gyötri. Napközben aludna, és az éjjel közepén már felébred. FejfájáS és gyomor panaszok is ingerelhetik. Vigyázni kell a dehidratációra is mivel nem érezheti szükségét hogy pótolja a folyadékot szervezetében. Alvás problémák még a hazajövetel után is zavarhatják. Hogyan  megbirkózni az időeltolódással és élvezni az egészséges alvást a vakáció alatt és után?

Utazás közben pihenjen

Próbálja meg az egész utat átaludni. Vegyen magához egy kényelmes párnát, és szemtakaró maszkot, mely minimálisra csökkenti a fényt így majd jobban tud aludni. Ha már az alvás nem megy, járjon egyet a repülőben, mozgassa meg izmait, mivel felgyorsítja vérkeringését, és az  pozitívan hat majd alvására.

Próbáljon meg ellen állni a napközbeni alvásnak

Annak ellenére hogy éppen most érkezet meg az uticélba és más kedve sincs csak aludni próbáljon meg nemelaludni. Próbáljon meg hozzá igazodni a helyi időhöz. Tehát ha délután érkezik meg próbáljon meg a kora esti órákig fent maradni, ezáltal tovább alszik majd, és teste automatikusan hozzászokik az idő eltolódáshoz.

Próbálja meg lemásolni a helyiek szokásait

Igazodjon a helyiek szokásaihoz. Ha ők esznek, egyen ön is, ha ők alszanak feküdjön le ön is. Ha ön például New Yorkot választotta uticélnak, melyikről közismert hogy a város mely sosem alszik, nincs értelme lefeküdnie korán, mivel a város fényei úgy is zavarni fogják.

További ötleteket az időeltolódással kapcsolatban cikkünk második részében olvashat - Nyári utazás vagy időeltolódás 2.


Utolsó cikkek

A testünk soha nem alszik! Mi történik testünkkel alvás közben?

Testünk viszont nem teljesen alszik, mint ahogy azt tévesen gondolnánk. Mi is történik a testtel az éjszakai pihenés során?
többet olvasni

Milyen hatással van a sport az alvásminőségre?

Az alvás alapvető fiziológiai szükséglet, amely során regenerálódunk, ellazulunk és feltöltődünk. A hosszan fennálló alváshiány rendkívül negatívan hat egészségünkre és fizikai állapotunkra. Azt is elmondhatjuk, hogy az alvás sportteljesítményünket is nagyban befolyásolja.
többet olvasni