vissza a cikkek listájához

Nyári utazás, hogyan készüljünk fel az időeltolódásra

A nyári hónapok általában az utazással és a kirándulassal kapcsolatosak. Távolabbi desztinációkban nehéz kihívás várja önt, ez pedig az időeltolódás, mellyel szervezetünk eléggé nehezen birkózik meg. Az alábbi pár tipp segíthet önnek.

Érdekes módon úgy érrezük, hogy a nyugat felé tartó utak fárasztóbbak mint a többi. Ezért, ha pédául az Amerikai Egyesült Államokba készül, szervezete fáradtabb lesz, mint ha úti célja Oroszország lenne. Hosszabb útra készül?

Nyári utazás vagy időeltolódás

Az időeltolódás tünetei

Természetesen majd teljes fáradtság gyötri. Napközben aludna, az éjjel közepén már felébred. Fejfájás és gyomorpanaszok is ingerelhetik. Vigyázni kell a dehidratációra is, mivel nem érezheti szükségét annak, hogy pótolja a folyadékot szervezetében. Alvásproblémák még a hazajövetel után is zavarhatják. Hogyan lehet megbirkózni az időeltolódással, hogy élvezze az egészséges alvást a vakáció alatt és után is?

Utazás közben pihenjen

Próbálja meg az egész utat átaludni. Vegyen magához egy kényelmes párnát és szemmaszkot, mely minimálisra csökkenti a fényt, így majd jobban tud aludni. Ha már az alvás nem megy, járjon egyet a repülőben, mozgassa meg az izmait, ezzel is felgyorsítja a vérkeringését, ez pozitívan hat majd az alvására.

Próbáljon meg ellenállni a napközbeni alvásnak

Annak ellenére, hogy éppen most érkezet meg az úti céljába, de más kedve sincs csak aludni, próbáljon meg ébren maradni. Próbáljon meg hozzáigazodni a helyi időhöz. Tehát, ha délután érkezik meg, próbáljon meg a kora esti órákig ébren maradni, ezáltal tovább alszik majd, és a teste automatikusan hozzászokik az időeltolódáshoz.

Próbálja meg lemásolni a helyiek szokásait

Igazodjon a helyiek szokásaihoz. Ha ők esznek, egyen ön is, ha ők alszanak, feküdjön le ön is. Ha ön például New Yorkot választotta úti célnak, melyikről közismert, hogy a város mely sosem alszik, nincs értelme lefeküdnie korán, mivel a város fényei úgy is zavarni fogják.

További ötleteket az időeltolódással kapcsolatban cikkünk második részében olvashat - Nyári utazás vagy időeltolódás 2.


Utolsó cikkek

Éjszakai műszak, hogyan aludjuk ki magunkat jobban?

A munkahelyek nagy része sajnos nem működhet nappali, délutáni illetve éjjeles műszakok nélkül, más esetben a jól megszokott 12 órás nappal-éjjel műszakok váltogatják egymást. Még ha nehéz fizikai munkát is végzünk a nap folyamán, a szervezetünk megszokja, és jobban bírja a nappali terhelést. 

többet olvasni

Éjszakai műszak, hogyan aludjuk ki magunkat jobban? – 2. rész

Minden embert másképpen visel meg a műszakok váltakozása. Egyes emberek könnyeben alkalmazkodnak az éjjeli munkához, és nem jelent problémát számukra az éjjeli aktivitás. A korán ébredő emberek már reggeltől teljes erőbedobbásal dolgoznak, este vizsont már korán az ágyban vannak.

többet olvasni