vissza a cikkek listájához

Éjszakai műszak, hogyan kialudni magunkat jobban? 1. Fejezet

A munkahelyek nagy része sajnos nem működhet nappali, délutáni illetve éjjeles műszakok nélkül, más esetben a jól megszokott 12 órás nappal-éjjel műszakok váltogatják egymást. Még ha nehéz fizikai munkát is végzünk a nap folyamán, a szervezetünk megszokja, és jobban bírja a nappali terhelést. Ellentétben a váltakozó műszakokkal, mikor szervezetünk sokkal nagyobb  fizikai és mentális  terhelésnek van kitéve.

Noční posun, jak se lépe dostat z postele?

A kockázatok nagyobbak mint azt hinnénk

Az alvás hiány nagyobb befolyással van szervezétere, mint az első ránézésre tűnik, mindenekelőtt elméjére. A felmérések szerint a váltakozó műszakú munkehyek száma az utóbbi időben nő, és elsősorban férfiakat alkalmaznak. Azonban  a női alkalmazottak sem maradnak nagyon vissza. Ha nem tartozik azon emeberek csoportjába akik egy pár hét leforgásával hozzászoknak a változó  munkaidőre kérjük figyelmesen olvassa tovább cikkünket. A szabálytalan munkabeosztás egészségügyi gondokat okozhat, mint például emésztési panaszokat, legyengült immunrendszert,mentális problémákat és különböző alvászavarokat - álmatlanságot, narkolepsziát, parasomniát. Ezekről a problémákról olvashatt tovább  cikkünkben. Mit tegyünk a szabálytalan alvás érdekében?

Figyeljen mit jelezz önnek a teste

Minden ember más, és más igényei vannak. A napi 8 óra alvás nem szabály, csak indikatív ajánlott idő. Ha önnek és testének elegendő napi 6 óra alvás nem probléma, ugyanúgy ha szeret lustálkdoni. Mindenki kipihentnek érzi magát egy bizonyos menyiségű alvás után amire szervezetének szüksége van. Ezért ha az éjjeles műszak után haza érkezik nem szükséges 8 óra alvás, nyugodtan feloszthatja több alvás ciklusra. Figyeljen szervezetére, igyekezzen megfelelni teste elvárásainak.


Az alvás minősége = Fél siker

Törekedjen arra hogy hálószobája hangulata megfeleljen az adott tevékenységnek, az alvásnak. Igyekezzen eliminálni minnél több fényforrást és környező hangot. A képernyőkből kisugárzott kék fény is hatással van alvására ezért ha lehet ne használjon televíziót és számítógépet hálószobájában. Ha teheti mobi telefonját se használja lefekvés előtt legalább egy órával.


Meleg teával és sóval a fürdőbe

Ha nem érez fáradságot miután haza ért segíthet önnek ellazulni egy meleg fűrdő, melynek hatását  fokozhatja  kellemes illatú fűrdő só segítségével. Vegyen maga mellé egy bögre forró és nyugtató teát. Ezen  módszerekkel elérhetjük a fáradság érzetét és könnyeben alszik majd el.


Ha további tippeket szeretne megtudni  hogyan megbírkózni a fáradsaggal éjjeli munka után olvassa tovább cikkünket.


Utolsó cikkek

A testünk soha nem alszik! Mi történik testünkkel alvás közben?

Testünk viszont nem teljesen alszik, mint ahogy azt tévesen gondolnánk. Mi is történik a testtel az éjszakai pihenés során?
többet olvasni

Milyen hatással van a sport az alvásminőségre?

Az alvás alapvető fiziológiai szükséglet, amely során regenerálódunk, ellazulunk és feltöltődünk. A hosszan fennálló alváshiány rendkívül negatívan hat egészségünkre és fizikai állapotunkra. Azt is elmondhatjuk, hogy az alvás sportteljesítményünket is nagyban befolyásolja.
többet olvasni