vissza a cikkek listájához

10 tipp, hogyan takarítsunk meg több időt az alvás javára, 1. rész

Mindannyiunk vállát nagy felelősség nyomja, ahogy mindennapi elintéznivalókban sem szenvedünk hiányt, ráadásul mindent időben és pontosan kell elintéznünk. Szorítanak a határidők, egy lépést sem teszünk határidőnaplónk nélkül, de még így sem győzzük a rengeteg teendőt. És mi az időnyerés legegyszerűbb módja, amit a leggyakrabban alkalmazunk? Elkezdjük feláldozni az alvásra szánt értékes órákat. Egyre később kerülünk ágyba, éjszakába nyúlóan dolgozunk a napközben elmaradtakon, így reggel csak még kimerültebbek vagyunk, és hatékonyságunk sem épp a legjobb.

A siker kulcsa csupán a feladatok megfelelő beosztása az egész napra, és a rendszeresség. Íme, 10 tipp, amivel jobban beoszthatja teendőit, időt nyerve ezzel a megérdemelt pihenésnek.Hogyan takarítsunk meg több időt az alvás javára

A prioritások meghatározása


Ez egy igazán lényeges pont. Hiszen ahhoz, hogy véghez tudjuk őket vinni, muszáj jól ismernünk saját céljainkat, álmainkat és a fontossági sorrendet. Nem kell hozzá más, csak egy darab papír és egy toll: írja le prioritásait! Legyen szó iskoláról, munkáról, családról, hobbiról, vagy utazásról, gondoljon valóban elérni kívánt célokra! Hol látja magát 10 év múlva? Tegyen értük már ma, minden egyes apró lépés közelebb viszi a célhoz. A fantáziáját se hagyja ki a játékból, kerüljön a papírra minden álom, még ha őrült is, vagy merész! A pontokhoz azt is írja oda, hogy egytől ötig terjedő skálán mennyire fontosak, így amint elkezdtek megvalósulni a papírra vetett álmok, már azt is fogja tudni, merre tovább.

Maximális időkihasználás

Reggel iskola, délután munka, és este jóga? Igen, ez is lehetséges. Engedje szabadjára képzeletét: ha például 17 órakor végez a munkahelyén, az nem azt jelenti, hogy vége az egész napnak. Használja ki azt a néhány órát is, ami hátra van alvásig! Ütemezzen be egy kocogást, kutyasétáltatást, készítsen egy ízletes vacsorát, vagy csak élvezze az otthon nyugalmát a nap maradék részében.

Teendő-lista: a legjobb szárnysegéd

A teendők listája azokat a feladatokat tartalmazza, amelyeket határidőre kell befejeznünk. Ezeket a listákat, napokra, de akár hetekre, hónapokra is készíthetjük. Csak néhány perc megírni őket, mégis nagy motivációnak és segítségnek bizonyulnak. Hogyha napokra lebontva készítjük, fontos, hogy reális, kivitelezhető feladatokat adjunk meg, így a havi tervezetben már hosszabbtávú célokkal is foglalkozhatunk. A lista írásánál ne feledkezzen meg kellemes pontokat is megadni, mint például egy kis olvasás, vagy relaxálás a szaunában!

Utazás

Hogyha vonattal, vagy busszal közlekedik, használja ki az utazási időt is, a tömegközlekedésen töltött idő nagyszerűen felhasználható olvasásra, vagy éppen néhány e-mail elintézésére – nem muszáj egész úton az ablakban bámészkodnunk, vagy telefonunk képernyőjébe temetkeznünk. Ha minden nap utazik tömegközlekedéssel, érdemes kiszámítani, mennyi időt ölel ez fel naponta, így tudja valóban hasznosan felhasználni.

Senki sem tökéletes

Néha engedjen egy keveset a tökéletesség ideájából és ne féljen, még ha nem is sikerült mindent aznap elvégeznie, nem dől össze a világ. Időnként megesik, hogy túl sok minden szakad a nyakunkba, ez természetes. A lényeg, hogy emiatt ne sztresszeljünk feleslegesen. Hogyha megvan a prioritások listája, mint ahogy azt a cikk elején leírtuk, ami alapján tud dolgozni, valószínűleg nem fog a kevésbé fontos teendők után rohanni. Ha pedig így van, érdemes higgadtan végiggondolni a feladatokat, és nem estére, a pihenés és kikapcsolódás idejére tolni őket. Az alvás az egyik legfontosabb tényező, amelyik befolyásolja fizikai és pszichikai erőn-, és jóllétünket. Ne engedjen belőle!
További tippjeinket a cikk második felében, a 10 tipp, hogyan takarítsunk meg több időt az alvás javára, 2. rész-ben olvashatja.


Utolsó cikkek

A testünk soha nem alszik! Mi történik testünkkel alvás közben?

Testünk viszont nem teljesen alszik, mint ahogy azt tévesen gondolnánk. Mi is történik a testtel az éjszakai pihenés során?
többet olvasni

Milyen hatással van a sport az alvásminőségre?

Az alvás alapvető fiziológiai szükséglet, amely során regenerálódunk, ellazulunk és feltöltődünk. A hosszan fennálló alváshiány rendkívül negatívan hat egészségünkre és fizikai állapotunkra. Azt is elmondhatjuk, hogy az alvás sportteljesítményünket is nagyban befolyásolja.
többet olvasni